středa 13. srpna 2014

Jedeme!!!

Od posledního příspěvku uběhla poměrně dlouhá doba, ale ono se toho zas tolik nestalo, aby to stálo za článek. Stejně to ale zkusím shrnout.

Papíry prošly

Jak jsem psal v předchozím příspěvku, papír jsem odevzdal na studijním, čímž pro mě (alespoň pro teď všechno skončilo).
Po zhruba měsíci přišel akceptační dopis s potvrzeným Learning Agreement. Aby ale nebylo všechno moc jednoduché, v polovině této doby se změnil předpis (resp. dopracoval se stávající předpis) a Learning Agreement byl změněn. Takže znova všechny oběhat, nechat to podepsat na všech vysokých místech a znova na studijní poslat.
Tentokrát to už naštěstí tolik času nezabralo a tak byl LA zpátky během asi  týdnů.

Další papíry přišly

Společně s akceptačním dopisem přišlo pár dalších formulářů - přísahal bych, že jsem ty údaje už vyplňoval, ale prostě je chtějí vědět znovu. Nejspíš je to pojistka, jestli nelžu nebo si pamatuji předchozí lež. Každopádně celé to papírování je celkem unavující a člověku často přijde, že to nebere konce.
Jakmile se jedněch papírů zbaví, už má na stole další, na první pohled ty stejné, ale na druhý s drobnými rozdíly.

Je třeba někde složit hlavu

A tak - aniž bych bral ne jako odpověď - jsem zažádal o ubytování na finských "kolejích". Od předchozích studentů jsem vyzjistil, že míst je tu málo a jediné ubytování poskytuje organizace TOAS.fi (ve skutečnosti je tu ještě jedna - opiskelijantampere.fi, ale funguje vždy jen na půl roku - proč? Netuším!). 
K žádosti se vázalo datum příjezdu, které se váže na letenku, takže je vlastně všechno krásně propojené a propletené. A protože semestru tu letos začíná 25.8. + Orientation week 18.-22., bylo rozhodnuto, že dorazím 15.8.
A tak ještě než přišel akceptační dopis, že mě teda berou, jsem měl vyplněnou žádost i koupenou letenku a už jsem čekal, kde to vlastně budu bydlet, ale hlavně, jestli teda budu studovat.

Prošlo to!

A protože bohové jsou srdeční, všechno prošlo, tak jak píši v prvním odstavci.
Takže je vlastně všechno více méně vyřízené :) Drobné formuláře a dotazníky jsem zase poslal do Finska a už to vypadalo, že to bude snad všechno.
Mezitím nás (co jsme se rozhodli bojovat se systémem) rektorát bombardoval spamem jak to vlastně je, co se děje a jak to vypadá s finanční dohodou.
Finanční dohoda je totiž docela fajn věc. Jak už název napovídá - jde o peníze ... konkrétně peníze z grantu, který vám platí (podle jejich slov) rozdíl ve výdajích v zahraničí.
Faktem je, že do dnešního dne není finanční dohoda dořešena. Nejprve měla být do konce června, potom do poloviny července, následovala polovina srpna no a teď to vypadá, že to bude spíš konec... (ale snad ne náš!)

Na závěr možná nějaké povzbuzení - Nebojte se, oni to do příštího roku SNAD nezmění :-P A snad to za to bude stát :)

P.S. jak tak koukám, stalo se toho docela dost :-P

Žádné komentáře:

Okomentovat