neděle 24. srpna 2014

Tampere

Největší vnitrozemské město severní evropy, 3. největší město Finska.
Původně industriální Tampere si zachovalo svůj vzhled i po letech ale nepůsobí staře, spíše naopak.


Už v orientačním týdnu jsme absolvovali okružní jízdu po městě s průvodcem, dnes jsme to zvládli sami/sám.

Cestu jsme započali na Pyynikki, kde je vyhlídková věž a odkud je krásně vidět širé okolí Tampere.
Vzhledem k tomu, že tu nejvyšší kopec je Hervanta, tak nic nestojí v cestě.
V současné době je na Pyynikki rozhledna s malou kavárnou, kde si snad každý dá donut (i my si dali) a kafe.
Jen co jsme slezli z věže spustila se neočekávaně solidní průtrž mračen. Ještě že jsme zůstali na donut, jinak bychom pěkně zmokli.
Bylo vtipné pozorovat všechny ty Finské sportovce (a že jich tu je), jak se jen přiběhli schovat pod stříšku před tím nejhorším deštěm a hned jak déšť ustal vyrazili pokračovat ve své aktivitě. Tu jsou na to lidi asi prostě zvyklí - zmoknout uschnout!

Po Pyynikki jsme se měli vydat do města, ale nějak jsme se nepochopili a tak mi utekli. Zůstal jsem tedy sám.
Jsem ale kluk co z boje neutíká, spíš naopak ... a když už jsem v tom městě byl i s foťákem a neměl nic jiného na práci, tak jsem si něco málo pofotil :) ještě mi toho sice spousta zůstala, ale na to si budete muset chvilku počkat :) po teď tedy pár fotek architektury z Tampere.


Již zmiňovaná rozhledna, na Pyynikky.





Jeden z mnoha kostelů v Tampere. Všechny, které jsem měl možnost navštívit se od našich liší především ve výzdobě. Tam kde je u nás bohatě zdobený interier a všechno přetéká zlatem, je tu jednoduchá výzdoba s malbami, které u nás nejspíš neuvidíte.  


Bylo by asi docela divné projít Tampere a nenarazit na nějaký kus vody :)
Hlavní řeka, která je i v dnešní době důležitou součástí města. A to nejen kvůli elektrárně, která stojí v naprostém středu města. 

Jeden z mnoha malých přístavů v okolí Tampere - tento zrovna v samotném centru.
Na břehu se pak můžete koupit místní specialitu mustamakkara - neboli černou jitrnici s mlékem a brusinkovou marmeládou. 





Toliko z mého odpoledního putování po Tampere. Více fotek mám na druhém blogu CubikSpot.com, která většina určitě zná ;)
Je toho tu stále dost k vidění a tak se těšte na další fotky a povídačky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat